زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران وب سايت ختم قرآن مجيد
< سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

مبارز کلیپ

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۳ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

۴۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

فیلم تکان دهنده از لحظه تخریب خانه های مسکونی بر اثر سیل در دو شهر فیروزکوه و سواد کوه که صبح امروز رخ داده است منتشر می شود.

فیلم/لحظه تکان دهنده از ریزش خانه‌ مسکونی در سواد کوه و فیروزکوه

ویدیوها

1. farhangnews_135549-387660-1437402835.flv | دانلود فیلم
 
2. farhangnews_135549-387661-1437402846.flv | دانلود فیلم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۰۰:۰۵
یاد
بیانیه ایران پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام
جمهوری اسلامی ایران اندکی پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش فرهنگ نیوز، جمهوری اسلامی ایران اندکی پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام در این زمینه بیانیه منتشر کرد.
 
متن این بیانیه در زیر می‌آید؛
1- جمهوری اسلامی  ایران دانش و فناوری، از جمله فناوری صلح آمیز هسته ایران را به عنوان میراث مشترک بشریت قلمداد می نماید. در عین حال، بر اساس مبانی محکم ایدئولوژیک، راهبردی و بین المللی، سلاح های کشتار جمعی و به ویژه سلاح های هسته ای را به طور مطلق به عنوان سلاح هایی منسوخ، غیر انسانی و مضر برای صلح و امنیت بین المللی، مردود می داند. با الهام از آموزه های متعالی اسلامی و بر مبنای اندیشه ها و سیره بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی،حضرت امام خمینی (ره)، و فتوای تاریخی رهبر انقلاب اسلامی،حضرت آیت الله خامنه ای، که کلیه سلاح های کشتار جمعی، به ویژه سلاح های هسته ای را در فقه اسلامی حرام اعلام نموده اند، جمهوری اسلامی ایران اعلام می  دارد که سیاست همیشگی اش منع  اکتساب، تولید، انباشت یا استفاده از سلاح های هسته ای می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۲۳:۵۸
یاد

برنامه جامع اقدام مشترک ظهر امروز تکمیل و از سوی وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد که مشروح آن از نظر خوانندگان می‌گذرد. 

متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک

دریافت متن انگلیسی برجام
حجم: 903 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۰:۰۴
یاد

مردم یمن تصاویری که خود از جنایات رژیم آل سعود را ثبت می‌کنند را در صفحه ای به نام cry_yemen (گریه یمن) به اشتراک می‌گذارند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۸
یاد

توافقی که روز سه‌شنبه ایران و 1+5 به آن دست یافتند اگرچه ماهیتی هسته‌ای داشت اما به نظر می‌رسد امواج آن فراهسته‌ای خواهد بود و یا بهتر است اینگونه بگوییم برخی‌ها چه در داخل و چه در خارج سعی می‌کنند از این توافق، پلی برای رسیدن به اهدافی فراهسته‌ای بسازند.

این موضوع ارتباطی به کیفیت توافق مذکور نداشته و خوب یا بد بودن توافق مسئله‌ای دیگر است که باید در جای خود به آن پرداخته شود. خوشبختانه متن کامل توافق - اگر چه به انگلیسی و نه فارسی- منتشر شده و با توجه به حجم متن -بیش از 150 صفحه- بررسی و قضاوت درباره این توافق اگرچه کاری زمان‌بر و ظریف است اما غیرممکن نیست. اما فارغ از محتوای توافق و سرنوشت آن در مرحله اجرا، درباره نتایج، آثار و گام‌های فراهسته‌ای این توافق - چه واقعی و چه ادعایی- می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۲۱:۵۶
یاد

اهداف آمریکا در مرحله پساتوافق لزوما همان چیزهایی نیست که در متن برجام نوشته شده یا ظاهرا به نظر می‌رسد. چالش راهبردی اکنون این است که برجام و سرمایه‌های سیاسی و اجتماعی ناشی از اجرای آن در مسیر کدام هدف هزینه خواهد شد؟

خبرگزاری فارس: مقدمه ای بر تحلیل «برجام»/ این گزینه در سبد کدام طرف خواهد نشست؟

آنچه رخ داده یک بده بستان است. امور مهمی واگذار شده و البته امتیازهای مهمی هم به دست آمده است. همچنانکه آقای ظریف خود زمانی پیش از این گفته است این چیزی نیست که بنا باشد برای آن سوت و کف زده شود. جامعه بسیار زودتر از آنچه برخی می‌پندارند از هیجان ناشی از اعلان توافق خارج شده و بر دستاوردهای ملموس آن متمرکز خواهد شد. توقعات از توافق هسته‌ای در ماه‌های گذشته به نحو غیرواقعی بالا برده شده و اکنون زمان آن است که همه انرژی‌ها بر تامین یا مدیریت این توقعات متمرکز شود. این حق رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران است که در ازای انعطافی که در واگذاری بخشی از حقوق هسته‌ای خود انجام داده‌اند، ببینند که دولت نیز اولویت‌های خود را بر اولویت‌های مردم منطبق کرده و بر ترجمه توافق به رفاه تمرکز کرده است. دوران پسا‌توافق، دوران مسئولیت‌پذیری، سختکوشی و قدرشناسی است. این دوران هم‌اکنون آغاز شده و خیلی زود ماه عسل خویش را سپری خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۴:۳۵
یاد
ایران تنها امید باقی مانده برای آزادی قدس است/کسی نمی تواند با فلسطین باشد اما با ایران نباشد/اگر سوریه از دست برود، فلسطین و قدس هم از دست می‌ روند

به گزارش عمارنامه به نقل از تسنیم،  سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در طی سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس در بیروت پایتخت لبنان در جمع شماری از مسئولان و مردم لبنان به سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود، گفت ابتدا لازم می‌دانم از خداوند متعال قبولی طاعات و عبادت و نماز و ر...

مدافع حقیقی فلسطین ایران است/اگر تجاوز عربستان ادامه پیدا کند در تمامی سطوح بسیج اعلام می‌ کنیم
رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه گزینه‌های پیش رو برای مقابله با تجاوزهای عربستان راهبردی و مهم است، گفت: در صورت تداوم تجاوز عربستان بسیج عمومی اعلام می‌کنیم.
...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۰:۰۷
یاد

آقای هاشمی! تغییر شما نگران کننده است/ترسیم هدف انحرافی از مذاکرات هسته‌ای مبتنی بر ارتباط با شیطان بزرگ و بازگشایی سفارت آمریکا، زمینه‌ساز سنت شکنی ای است که شما خواهان ایفای نقش دراین شرایط بوده‌اید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۰:۰۳
یاد


دریافت
مدت زمان: 12 ثانیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۵:۳۳
یاد

مراسم راهپیمایی روز قدس صبح آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با نوزدهم تیرماه از مسیرهای ۹گانه مشخص شده و با حضور اقشار مختلف مردم در تهران برگزار شد. راهپیمایی روز قدس همایش باشکوه امت اسلامی علیه استکبار جهانی و دشمنان اسلامی است که در حمایت از ملت فلسطین برگزار شده تا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد.

    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۲
یاد

مسأله فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه از مسائل راهبردی نظام جمهوری اسلامی بوده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسأله اول امت اسلامی را مسأله فلسطین می‌دانند. در ادامه بخشی از دلایل اصلی بودن مسأله فلسطین از نگاه رهبر انقلاب اسلامی آورده شده است:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۲
یاد

مقایسه یاد شده به این تردید دامن می‌زند که ایشان در چالش هسته‌ای چاره‌ کار را تن دادن به باج‌خواهی دشمن دیده‌اند و برای توجیه آن، پای امام حسن علیه‌السلام را به میان کشیده‌اند! همین جا گفتنی است که مراجعه به تاریخ، اگر برای «شبیه‌سازی»! باشد، نه فقط خطا، بلکه خطرناک است اما چنانچه این مراجعه برای «شبیه‌یابی» باشد، نام آن عبرت‌گیری و درس‌آموزی خواهد بود، که متاسفانه باید گفت؛ مقایسه جناب رئیس‌جمهور بی‌آنکه بخواهند یا بدانند، از نوع اول است.

اما، نظرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، می‌تواند و باید ملاک ارزیابی مواضع و عملکرد تیم و یا روند مذاکرات باشد و در این صورت استناد به آن نه فقط مذموم و ناپسند نیست بلکه نشانه پیروی از رهبر انقلاب است و متهم کردن منتقدان به پنهان شدن پشت سر رهبری که در اظهارات آقای لاریجانی آمده است، درخور ملامت و اعتراض است و بسیار خطرناک و گمراه‌کننده. زیرا مفهوم و ترجمان دیگر این بخش از اظهارات آقای لاریجانی- بی‌آن که بخواهند- این است که هیچکس حق ندارد از نظرات رهبر معظم انقلاب به عنوان ملاک و میزان برای ارزیابی مواضع و عملکرد این و آن و از جمله مسئولان نظام، استفاده کند! نتیجه این دیدگاه، بی‌آن که ایشان بخواهند دور کردن منتقدان و در مقیاس وسیع‌تر، دور کردن مردم از فصل‌الخطاب دانستن نظرات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب خواهد بود.

رئیس محترم مجلس در این بخش از اظهارات خود نیز- باز هم به طور ناخواسته- مرتکب خطای فاحش دیگری شده است. زیرا تعهد و دیانت و امانت‌داری تیم هسته‌ای که رهبر معظم انقلاب با اصرار کم‌نظیری بر آن تاکید ورزیده‌اند، نشانه و شاخصه‌های سلامت تیم است و نه میزان و شاخص برای ارزیابی نتیجه مذاکرات و اگر اینگونه نبود، ترسیم خطوط قرمز از سوی حضرت آقا ضرورتی نداشت. بنابراین نمی‌توان و نباید، این دو موضوع جداگانه را در هم آمیخته و با استناد به سلامت و امانت‌داری تیم هسته‌ای، نتیجه گرفت هرگونه توافقی که از جانب آنان به دست می‌آید قابل قبول بوده و همان «توافق خوب» خواهد بود!

 اکنون به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که تمامی ملت و مخصوصا صاحبنظران و کارشناسانی که در تیم هسته‌ای کشورمان حضور ندارند نیز مخاطب سخن حضرت‌آقا بوده و هستند و ایشان اصرار داشته‌اند که این طیف هم از خطوط قرمز ترسیم شده باخبر باشند. اما، چرا؟! آیا پاسخ غیر از این است که صاحبنظران بیرون از تیم هسته‌ای نیز ملاک و میزان لازم برای ارزیابی روند مذاکرات را در اختیار داشته و بتوانند «خوب» یا «بد» بودن توافق احتمالی را تشخیص بدهند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۷:۲۵
یاد

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، فلسطین آزاد خواهد شد؛ در این هیچ شبهه‌ای نداشته باشید. فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم بر خواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد؛ در اینها هیچ تردیدی نیست؛ اما بدنامی آمریکا و بدنامی غرب برطرف نخواهد شد. اینها همچنان بدنام خواهند بود. شکی نیست که بر اساس حقایقی که خدای متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ی جدید شکل خواهد گرفت. این خاورمیانه، خاورمیانه‌ی اسلام خواهد بود... رهبر انقلاب، 8/12/1388



دریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۰
یاد

شب گذشته افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد. 

بنابر اعلام روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده به عنوان برگزار کننده اصلی سلسه ضیافت های افطاری «وحدت و مقاومت»، علی رغم مراقبت های شدید امنیتی رژیم صهیونیستی و کارشکنی های وزارت اوقاف دولت خودگردان، در ادامه سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» شب گذشته و برای اولین بار مسجد الاقصی میزبان افطاری ملت ایران شد.

در این مراسم که در آستانه روز قدس برگزار شده و نخستین حضور مردمی ایران در قلب سرزمین های اشغالی به شمار می رود، جمله معروف رهبر معظم انقلاب که «فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » نیز به زبان عربی روی بنر تبلیغ برنامه و اتیکت های نصب شده روی ظرف های افطاری، درج شد.

عکس های این افطار را در ادامه مطلب می توانید ببینید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۷:۵۲
یاد


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 40 ثانیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۳
یاد


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 45 ثانیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۲:۴۲
یاد


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 37 ثانیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۴
یاد


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 5 ثانیه

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۰۰:۵۹
یاد

دو غواص حاضر در عملیات کربلای 4 با حضور در برنامه ماه عسل روایتی از نحوه شهادت شهدای غواص مطرح کردند.


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 12 ثانیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۲۱:۵۱
یاد