زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران وب سايت ختم قرآن مجيد
< سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

مبارز کلیپ

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۳ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

۴۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

مژده پیامبر(ص) به مسلمانان برای پیروزی در صنعا


پیامبر (صلّى اللّه علیه و آله) فرمود: قصرهاى صنعا و یمن را دیدم و جبرئیل به من خبر داد که امتم بر آنها نیز پیروز خواهند شد، بشارت باد بر شما اى مسلمانان!

 گروه دین مشرق- در تاریخ جنگ احزاب چنین آمده است که، در اثناى حفر خندق که مسلمانان هر یک مشغول کندن بخشى از خندق بودند روزى به قطعه سنگ سخت و بزرگى بر خورد کردند که هیچ کلنگى در آن اثر نمى ‏کرد، خبر به پیامبر (صلّى اللّه علیه و آله) دادند، پیامبر (صلّى اللّه علیه و آله) شخصا وارد خندق شد، و در کنار سنگ قرار گرفت و کلنگى را به دست گرفت و نخستین ضربه محکم را به مغز سنگ فرود آورد، قسمتى از آن متلاشى شد و برقى از آن جستن کرد، پیامبر صلّى اللّه علیه و آله تکبیر پیروزى گفت، مسلمانان نیز همگى تکبیر گفتند.

بار دوم ضربه شدید دیگرى بر سنگ فرو کوفت قسمت دیگرى در هم شکست و برقى از آن جستن نمود پیامبر تکبیر گفت و مسلمانان نیز تکبیر گفتند.

سر انجام پیامبر سومین ضربه را بر سنگ فرود آورد و برق جستن کرد، و باقیمانده سنگ متلاشى شد، حضرت (صلّى اللّه علیه و آله) باز تکبیر گفت و مسلمانان نیز صدا به تکبیر بلند کردند، سلمان از این ماجرا سؤال کرد.

پیامبر (صلّى اللّه علیه و آله) فرمود: «در میان برق اول سر زمین حیره و قصرهاى پادشاهان ایران را دیدم، و جبرئیل به من بشارت داد که امت من بر آنها پیروز مى‏ شوند! و در برق دوم قصرهاى سرخ ‏فام شام و روم نمایان گشت، و جبرئیل به من بشارت داد که امت من بر آنها نیز پیروز خواهند شد! در برق سوم قصرهاى صنعا و یمن را دیدم و جبرئیل باز به من خبر داد که امتم بر آنها نیز پیروز خواهند شد، بشارت باد بر شما اى مسلمانان»!

مژده پیامبر(ص) به مسلمانان برای پیروزی در صنعا


منافقان نگاهى به یکدیگر کردند و گفتند: چه سخنان عجیبى؟ و چه حرف هاى باطل و بى‏ اساسى؟ او از مدینه دارد سر زمین حیره و مدائن کسرى را مى ‏بیند، و خبر فتح آن را به شما مى ‏دهد، در حالى که هم اکنون شما در چنگال یک مشت عرب گرفتارید (و حالت دفاعى به خود گرفته ‏اید) و حتى نمى توانید به بیت الحذر بروید (چه خیال باطل و پندار خامى؟!).(1)

این آیه نازل شد و گفت که:

«وَ إِذْ یَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلَّا غُرُوراً»؛(2)
و هنگامى که منافقان و کسانى که در دلهایشان بیمارى است مى‏گفتند خدا و فرستاده‏اش جز فریب به ما وعده‏اى ندادند.

پی نوشت ها:
1- تفسیر نمونه، ج‏3، ص: 595
2- احزاب، آیه 12


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۳
یاد

آمریکا دشمن اسلام است چه شیعه چه سنی


رهبر معظم انقلاب با اشاره به طرح کنگره آمریکا در پوشش حمایت از اهل سنت عراق تأکید کردند: آنها ضد هر چیزی هستند که نشانی از اسلام دارد و مسائلی نظیر مذهب و قومیت برای آنها بهانه‌ای برای اختلاف‌اندازی است

رهبر انقلاب با اشاره به ناکام ماندن سیاست دشمن در استفاده از عناصر «قومیت» و «مذهب» برای نا امن کردن منطقه کردستان و تبدیل این منطقه به نقطه آسیب زننده به انقلاب افزودند: در سال‌های اول انقلاب، ضد انقلاب همه توان خود را به کار گرفت تا این منطقه را نا امن کند اما همت و دل مردم و علمای کرد همراه با انقلاب بود، و آن‌ها حتی برخی از علمای کرد را به شهادت رساندند، که در آخرین مورد چند سال قبل، شخصیت خالص و پاکی همچون مرحوم شیخ‌الاسلام را شهید کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۵۶
یاد

چرا انصارالله یمن حمله نمی‌کند؟



چرا جنبش انقلابی انصارالله به حملات وحشیانه عربستان «پاسخی درخور» به گونه‌ای که بازدارنده باشد، نمی‌دهد؟ آیا این سبب تجری بیشتر رژیم متجاوز در حمله به مردم مظلوم یمن نمی‌شود؟ آیا این عدم واکنش متقابل این تلقی را ایجاد نمی‌کند که انصارالله دارای مشکل جدی در تسلیحات است؟ این سوالات در فضای ذهنی مردم منطقه به وجود آمده است. در این میان مردمی که شاهد فجایع ضدبشری رژیم بدوی آل‌سعود هستند، توقع جدی دارند که انصارالله ابتکار عمل را در تهاجمات نظامی بدست بگیرد. در پاسخ به این سوالات و نیز سوالات مشابه نکاتی قابل توجه وجود دارند:
1- پاسخ انصارالله به رژیم سعودی اگر در بالاترین سطح هم صورت گیرد در نهایت یک اقدام واکنشی است و بازی در میدانی است که دشمن آن را تنظیم کرده است براین اساس گروه‌های چریکی مشابه انصارالله هیچ‌گاه سطح عملیاتی خود را با عملیات آفندی دشمن تنظیم نکرده و خود به یک طراحی جدید استراتژیک روی می‌آورند به عنوان مثال در جریان جنگ 33 روزه که رژیم صهیونیستی مناطق شیعه‌نشین لبنان در جنوب این کشور را زیر بمباران شدید قرار داده بود به گونه‌ای که در استان جنوبی صور رژیم سفاک اسرائیل آنقدر بمب و موشک شلیک کرده بود که تو گویی‌ آن را سه بار شخم زده باشد در آن مقطع حزب‌الله لبنان از این امکان برخوردار بود که دو شهر حساس رژیم متجاوز یعنی تل‌آویو و حیفا را زیر ضربات شدید موشکی خود قرار دهد اما حزب‌الله پاسخ حملات گسترده را بصورت محدود داد. شلیک حزب‌الله در آن زمان عمدتا بصورت سمبلیک و موردی بود. این شلیک‌ها کشتار وسیع نظامیان و یا شهروندان دشمن را مدنظر نداشت بلکه شکستن سیطره و پرستیژ دشمن مدنظر حزب‌الله بود. حزب‌الله با شلیک دقیق چند موشک به سمت مرکز هدایت قطار شهری حیفا و انهدام آشیانه هواپیماهای نظامی دشمن در پایگاه هوایی صفد و یا با شلیک محدود چند موشک به تل‌آویو درصدد برمی‌آمد تا اجمالا به رژیم صهیونیستی توانایی خود در زدن نقاط حساس و برد موشک خود را گوشزد نماید. حرکت چریکی همواره بر این مبنا استوار است که مشروعیت را از طرف مقابل بگیرد و امنیت روانی آن را برهم بزند به گونه‌ای که در هر لحظه در انتظار واکنش غیرقابل محاسبه نیروی چریک باقی بماند. در این میان جنبش انصارالله 48 روز پس از آغاز جنگ توانسته است علی‌رغم واکنش محدود، مشروعیت و امنیت خاطر رژیم سعودی را مخدوش گرداند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۴۸
یاد

اقدام قابل تحسین برنامه خندوانه + فیلم


اقدام قابل تحسین برنامه خندوانه + فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر فرهنگ نیوز ، ویژه برنامه عید مبعث برنامه خندوانه با اتفاقات فرهنگی و اسلامی زیادی همراه بود. در این قسمت از برنامه خندوانه در اقدامی قابل تحسین و در بخش مصاحبه با مردم گزارشگر این برنامه به یک مسجد رفته و با اهالی و نمازگزاران آنجا درباره ی خنده و رابطه ی بین نماز و مسجد و خوشرویی و خنده صحبت کرد. 
 
همچنین در بخش دیگر این ویژه برنامه ویدئویی از لندن پخش شد. در این ویدئو گروهی از جوانان مسلمان انگلیسی در یک اقدام فرهنگی و اسلامی شاخه گلی را به همراه یک نامه که با محتوای دعوت به اسلام بود به عابران و مردم بندن اهدا می کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۵۰
یاد

رقص عربی "ملک سلمان" در ساحل خلیج فارس


در سراسر کشور، بیلبورد‌ها و بنرهایی نصب شده که برای حملات هوایی آرزوی خیر و موفقیت دارد و نشانه اولین جنگ عربستان در ۲۵ سال اخیر است. رسانه‌ها نیز کمپین حملات هوائی را به نبرد Khozaz تشبیه می‌کنند، که طی آن ۱۵۰۰ سال پیش، قبایل عربی علیه مهاجمان فارس به یمن قیام کردند.

به گزارش مشرق، "تایلور لاک"، در تحلیلی برای نشریه کریستین ساینس مانیتور به واکاوی اهداف و برنامه‫های پادشاه جدید عربستان سعودی پرداخته و می‌نویسد این کشور تحت پادشاهی جدید برای جضور فعال‌تر در منطقه خیز برداشته است.

هر شب ساعت ۷ زندگی در ریاض ناگهان متوقف می‌شود و سکوتی کشور را فرا می‌گیرد. تاجران، کارمندان و خانواده‌های سعودی پای تلویزیون می‌نشینند تا اخبار شبانه درباره حمله نظامی عربستان به یمن را گوش دهند.

ژنرال "احمد عصیری"، با جزئیات حملات هوایی ارتش سعودی را که با تسلیحات آمریکایی انجام می‌شود بازگو می‌کند و عامه مردم نیز با دقت گوش می‌کنند.

در سراسر کشور، بیلبورد‌ها و بنرهایی نصب شده که برای حملات هوایی آرزوی خیر و موفقیت دارد و نشانه اولین جنگ عربستان در ۲۵ سال اخیر است. رسانه‌ها نیز کمپین حملات هوائی را به نبرد Khozaz تشبیه می‌کنند، که طی آن ۱۵۰۰ سال پیش، قبایل عربی علیه مهاجمان فارس به یمن قیام کردند


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۲۸
یاد

قاعده فقهی «نفی سبیل» در مذاکرات با غربی‌ها باید رعایت شود



استاد حسن عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خمین، بااشاره به مذاکرات ایران با غرب و ضرورت‌های مهم در این باره اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌‏اند، موافق مذاکره زیر شبح تهدید نیستیم چراکه مذاکره در وهله نخست باید مشخص و شفاف باشد و در زیر سایه شبح و تهدید نباشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: دومین اصل در مذاکره آن است که ‏تمام تحریم‌ها، یکجا و همه با هم در یک زمان و نه به‌صورت فرسایشی و در دراز مدت رفع شده و از بین برود چراکه در قضایای هسته ای آنچه ما ارائه و اعتماد سازی می‌کنیم برای پیروی و پیاده شدن این دو اصل یعنی مذاکره زیر شبح تهدید نبودن و برداشته شدن یکجا و در یک زمان تحریم‌ها خواهد بود.

عباسی تصریح کرد: روح حاکم بر ‏مذاکرات براساس قاعده نفی سبیل قرار دارد و این قاعده مبنای فقهی کل مذاکرات است و براین اساس هیچ راهی را خدا برای ‏سلطه کفار بر مومنان قرار نداده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بااشاره به ملاک ارزیابی مذاکرات گفت: از این منظر آنچه که باید دنبال شود این است که آیا نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی‌و نظر ‏این قواعد فقهی عملی شده یا نه؟

وی افزود: ما می‌گوییم نشده، زیرا هم تحریم‌ها هست و هم تهدید نظارت‌ها به ‏صورت بلند مدت خواهد بود و ابدی و این یعنی راهی ایجاد می‌شود برای سلطه بیگانگان بر ما و در واقع یعنی ما ‏معتقد هستیم آنچه که به‌دست آمده نفی قاعده نفی سبیل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۴۳
یاد

القاعده برای حضور در معرکه سوریه چه منطقه‌ای را طلب کرد؟

القاعده قلمون را به عنوان جایزه برای پذیرش مأموریت مبارزه در سوریه می‌خواست، درست مانند منطقه تورا بورا. این منطقه ورودی اصلی گذرگاه‌های دستیابی حزب‌الله لبنان و آستانه ورود به عمق مناطق بعلبک و هرمل به شمار می‌رود.

القاعده برای حضور در معرکه سوریه چه منطقه‌ای را طلب کرد/


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۱۶
یاد

آیا آمریکا خطرناک‌ترین بمب غیرهسته‌ای جهان را در صنعا آزمایش کرده است؟

خبرگزاری تسنیم: ۳هفته پیش انفجاری در صنعا رخ داد که حجم بسیار بزرگی داشت.امکان ایجاد چنین انفجاری اگر بنابر آنچه که عربستان گفته‌ که برای انهدام یک انبار موشکی ایجاد شده، فقط توسط بمب‌های "موپ" که از بمب‌افکن‌های آمریکایی پرتاب می‌شود، امکانپذیر است.

فج عطان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۰
یاد

تنها درخواست پیامبر مهربانی‌ها از مردم

درباره اجر رسالت، دو موضوع را باید از هم جدا کرد: یکی اجر خواهی از خداوند و دیگری اجرخواهی از امت.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۱۱
یاد

در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:                            

ایران برای حمایت از ملت مظلوم یمن منتظر مجوز هیچ نهادی نخواهد ماند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران برای حمایت خود از ملت مظلوم یمن منتظر مجوز هیچ نهادی نخواهد ماند، گفت: به هیچ قدرتی اجازه بازرسی کشتی نجات را نخواهیم داد.

نقوی حسینی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سید حسین نقوی حسینی ،سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، درباره اوضاع بحرانی یمن و راهکارهای حل این موضوع اظهار داشت: امروز جاهلیت مدرن به دست ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌های جهان، پیامبر اکرم(ص) را دل آزرده می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۹
یاد

اگر مردم یمن کمک نظامی بخواهند عمل می کنیم

       

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان اعلام کرد اگر مردم یمن از ایران کمک نظامی بخواهند وارد عمل می شویم. سردار "سید مسعود جزایری" این مطلب را روز سه شنبه در مصاحبه با برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم اعلام کرد. وی در این برنامه درباره متهم کردن ایران به حضور در یمن گفت: این یک تناقض تاریخی است، در حالی که آمریکا به یمن موشک می زند و پنهان هم نمی‌کند، در حالی که بعضی کشورهای منطقه علیه مردم بی دفاع یمن، تهاجم گسترده نظامی کرده و حتی از گازهای شیمیایی استفاده می‌کنند. در حالی که جهان مشاهده می‌کند که عربستان چگونه کودک کشی می‌کند، ادعا می‌کنند که ایران حضور نظامی در یمن دارد، بدون این که دلیلی برای این کار عرضه شود. سردار جزایری افزود: اصولا شیوه و روش جمهوری اسلامی ایران این گونه نیست که جایی حضور داشته باشد، اقدامی بکند و بخواهد آن را منکر شود. اگر جایی حضور داشته باشیم، دلیلی برای انکار وجود ندارد، زیرا ما خود را صاحب حق و صاحب قدرت می دانیم و معتقدیم این دیگرانند که دارند تجاوز می کنند، و باید همه تلاش کنند که از این تجاوزگری جلوگیری شود. سردار جزایری تأکید کرد: اگر روزی مردم یمن نیاز داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران تشخیص بدهد، به تشخیص خود عمل می کند. ولی در حال حاضر، همان طور که قبلا هم گفته شده، ما احساس می کنیم فعلا نیازی به دخالت نظامی جمهوری اسلامی ایران در یمن نیست و امیدوارم که در آینده هم این نیاز وجود نداشته باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۸
یاد
یکی از مراجع تقلید گفت: سعودی‌ها، نوادگان همان افرادی هستند که تولیت کعبه را با مَشک از شراب عوض می‌کردند، اینان نوادگان همان‌هایی هستند که قبل از فتح مکه، کافر مطلق و بعد از فتح مکه، منافق مطلق بودند و هیچگاه ایمان نیاورند.
به گزارش مشرق،  آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای اتاق فکر بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم اخلاص را سرمایه اصلی، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: جریانِ انقلاب اسلامی از حوزه و مرجعیت دینی آغاز شد؛ لذا بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی به این دلیل سامان نپذیرفت که مرجعیت و روحانیتی مانند کشور ما در اختیار نداشتند؛ اگرچه کشته‌های بسیاری در این راه دادند اما نتوانستند به موفقیت کامل دست پیدا کنند. امیدواریم صدرو انقلاب اسلامی به این معنا باشد که همه آنها احیا شوند.

وی انقلاب اسلامی را انقلابی الهی دانستند و بیان کرد: جریان انقلاب اسلامی یک امر سیاسی و حزبی نیست و نمی‌توان گفت این انقلاب به شخص خاصی یا گروه و حزب خاصی وابسته است. هرگاه قرآن و عترت را پشتوانه انقلاب بدانیم، جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از معصوم علیه‌السلام در خصوص شرک، خاطرنشان کرد: از وجود معصوم (ع) سوال شد که آیه «وَمَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِکُونَ» چه مصداقی دارد، حضرت در جواب فرمودند همان افرادی که در کنار خدا به افراد دیگر هم ایمان دارند، به عبارت دیگر افرادی که می‌گویند اول خدا و دوم فلان شخص می‌تواند این مشکل خاص را حل کند در حقیقت گرفتار نوعی شرک هستند چراکه همه امور از ابتدا تا انتها به دست خداست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۴۶
یاد

هزینه 774,295,000,000 دلاری شیوخ فاسد در بازار سلاح +آمار


گروه بین الملل فرهنگ نیوز، صحبت از مخارج گسترده در رابطه با توسعه صنایع نظامی و خرید تجهیزات تهاجمی ذهن بسیاری از مخاطبین را به سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جلب می نماید. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه آخرین فردی است که اخیرا به منطقه سفر کرده و در پی عقد قرارداد هنگفت نظامی با اعراب منطقه برآمده است. به نظر می آید هر بار سفر خاورمیانه ای فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، میلیاردها یورو سود راهی کشورش می کند. پس از ره توشه چند میلیاردی که اولاند سال گذشته از عربستان با خود به فرانسه برد، او در حالی دوباره خود را به کاخ سعودی رساند که به میمنت جنگ یمن موفق به عرضه تسلیحات جدید به این کشور شد. به ویژه این که با قرارداد جدید تسلیحاتی فرانسه و قطر بازار تسلیحات بیش از گذشته داغ شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۱۶
یاد


آژیر اعلام جنگ ناوگروه ارتش در خلیج عدن/حرکت قایق تروریستی به سمت ناوشکن البرز


به گزارش عمارنامه به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در چند روز گذشته، ناوهای آمریکایی و ائتلاف شبانه روز دور تا دور ناوگروه 34 نیروی دریایی ارتش پرسه می زدند که با هشدارهای محکم ناوشکن 72 (البرز) راه به جایی نبردند چراکه می دانستند هر اقدام آنها نقض حریم قوانین بین المللی است.

 

از روز گذشته حریم ناوهای البرز و بوشهر در پهنه آبهای خلیج عدن خالی از ناوهای رزمی ائتلاف شد و بوی فتنه به مشام می‌رسید.


دریادلان ناوشکن البرز و ناو لجستیک بوشهر هوشیار و پای کار آماده مقابله با هر تهدید و تحرکی بودند که ناگهان از بلندگوهای البرز صدای اعلام جنگ به گوش رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۰۹
یاد

رنج‌ های «سید احمد خمینی» از دولت هاشمی؛ مبادا به خاطر رفاه‌ طلبی، مبارزه با آمریکا کم‌ رنگ شود/کسی که در سر هوای نزدیکی سیاسی با غرب را دارد یا خائن است یا بی­شعور و یا بی ­‌سواد

تاریخ انقلاب - میرعبدالرسول دژوند: یکی از دلایل مهم روی کارآمدن سیدمحمد خاتمی در خرداد ۷۶، سانسور و خفقان سیاسی دولت پنجم و ششم هاشمی رفسنجانی بود؛ چنانکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب در طول سال‌های دولت اصلاحات همواره هاشمی رفسنجانی را به خاطر این سیاست مورد تخطئه و نقد جدی قرار می­دادند. مرحوم سیداحمد خمینی(ره) از معدود چهره‌های سیاسی بود که نه تنها در اعتراض به این سانسورها و فشارها سخن می­گفت بلکه نسبت به اشرافی­گری در دولت نیز انتقادهای تندو تیزی در محافل عمومی بیان می­کرد. انتقادهایی که روزبه‌روز شدیدتر و تندتر می‌شد. مصاحبه‌ای که در زیر می‌خوانید، مصاحبه‌هایی ایشان با روزنامه کیهان در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۰ است. مرحوم حاج احمد آقا در این مصاحبه انتقادهای شدیدالحنی نسبت به تلاش دولت هاشمی برای رابطه با آمریکا و اشرافی­‌گری و رفاه­‌زدگی در وزارتخانه­‌ها می­‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۴۲
یاد

جایگاه رفیع یمن و یمنی در اسلام و تشیع

گروه دین مشرق - مهدی نصیری؛ کشور یمن این روزها به خاطر تجاوز وحشیانه رژیم آل سعود در کانون توجه مسلمانان و بویژه شیعیان قرار گرفته است. مروری بر آنچه در کتب تاریخی و روایی در باره یمن و یمنی‌ها آمده، بیانگر آن است که این سرزمین حامل فرهنگ و مردمی بس فرهیخته و محبوب نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده است. آنچه توجه به یمن و یمنی‌ها را این روزها دامن می‌زند، نقشی است که در روایات آخرالزمان و ظهور برای یمنی‌ها مطرح شده است و این گمانه‌زنی را که شاید حوادث یمن برگی دیگر از نزدیک شدن تحقق علائم حتمیه ظهور است، تقویت می‌کند.

آنچه در ادامه مطلب از نظرتان می گذرد مروری بر روایاتی است که در باره یمن در متون روایی شیعه و بعضا سنی در جست‌وجویی شتاب‌زده یافت شده که در سه بخش ارائه می‌شود:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۲
یاد

آیا می دانستید آل سعود اصلشان یهودی می باشد؟


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۳۶
یاد

زمزمه هایی از ترور پادشاه عربستان توسط نگهبان شخصی اش

به گزارش خبرگزاری گلوب مسلم، فعالان شبکه های اجتماعی امروز خبر کشته شدن پادشاه عربستان ، ملک سلمان را در اثر شلیک گلوله ی از سمت بادیگارد او در فیسبوک و دیگر محافل اجتماعی منتشر ساختند.



این منابع می گویند: یعقوب المهدی، نگهبان امریکایی و بحرینی الاصل ملک سلمان بن عبد العزیز ، وی را هدف  شلیک خود قرار داده است. به گفته ی این منابع پادشاه سریعا به بیمارستان ملک فهد ریاض منتقل شده اما به دلیل حجم زیاد خونی که از دست داده، جان باخته است.

گفتنی است که سایت های عربستانی هشتکی به نام "کشته شدن بشار اسد" به راه انداخته اند که به سرعت جای خود را بین پر بازدیدها باز نموده است، و می توان احتمال داد که فعالان اینترنتی سوریه در واکنش به این اقدام عربستانی ها، هشتکی به نام "کشته شدن پادشاه عربستان" به راه انداخته باشند.

هنوز منبع موثقی صحت این اخبار را تایید نکرده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۲
یاد