زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران وب سايت ختم قرآن مجيد
< سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

مبارز کلیپ

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۳ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

نقوی حسینی

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ب.ظ

در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:                            

ایران برای حمایت از ملت مظلوم یمن منتظر مجوز هیچ نهادی نخواهد ماند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران برای حمایت خود از ملت مظلوم یمن منتظر مجوز هیچ نهادی نخواهد ماند، گفت: به هیچ قدرتی اجازه بازرسی کشتی نجات را نخواهیم داد.

نقوی حسینی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سید حسین نقوی حسینی ،سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، درباره اوضاع بحرانی یمن و راهکارهای حل این موضوع اظهار داشت: امروز جاهلیت مدرن به دست ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌های جهان، پیامبر اکرم(ص) را دل آزرده می‌کند.

وی ضمن تبریک روز بعثت پیامبر اکرم (ص) افزود: امروز جهان اسلام از دو جهت تحت محاصره، تجاوز، ظلم و جنایت قرار دارد. از یک سو رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس، ملت مظلوم فلسطین، لبنان و غزه را محاصره کرده است و کودکان و زنان مسلمان را به خاک و خون می‌کشد، منازل آنها را منهدم می‌کند و گام به گام به سرزمین مسلمانان تجاوز می‌کند و از سوی دیگر رژیم آل سعود گوشه دیگری از جهان اسلام را مورد تجاوز قرار داده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم آل سعود با استفاده از گلوله‌ها و انواع سلاح‌ها و پرتاب شونده‌های غیرمتعارف به مردم حمله کرده و زنان و مردان و کودکان یمنی را می‌کشد، خانه‌های آنها منهدم می‌شود، سرزمین آنها مورد تجاوز قرار می‌گیرد و از آب و نان و دارو محروم هستند.

نقوی حسینی عنوان کرد: امروز رژیم آل سعود در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و هر دو علیه جهان اسلام و ملل مسلمان در حال تجاوز و جنایت هستند. سوالی که امروز برای همه ملت‌های آزاده به ویژه جهان اسلام مطرح است، این است که گناه مردم یمن چیست  و مگر در یمن چه اتفاقی افتاده است که باید ملت مظلوم و بی پناه یمن با انواع بمب‌ها وسلاح‌ها به خاک و خون کشیده شوند و مگر آنها چه کرده‌اند.

وی ادامه داد: سوالی که باید وجدان جهانی، جهان اسلام و متجاوزان به آن جواب دهند که چرا ملت یمن باید به خاک و خون کشیده شود؟ همه ما می دانیم که یمن بیش از نیم قرن حیات خلوت عربستان سعودی بوده است؛ رژیم آل سعود در عربستان کودتا می‌کرد، دیکتاتور منصوب می‌کرد و همان دیکتاتور را برکنار می‌کرد، حکومت برسر کار می‌آورد و آن را برکنار می‌کرد و هر کاری که دلش می‌خواست، در یمن انجام می‌داد و یمن حیات خلوت رژیم آل سعود بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در چند سال اخیر ملت بزرگ یمن آرام آرام به سوی وحدت، یکپارچگی ملی و حرکت آرام انقلابی گام برداشتند و دست به دست هم دادند تا ملت بزرگی بسازند و حکومت مستقلی به روی کار بیاورند و با ارزشها و اعتقادات دینی خود نظام سیاسی شکل دهند. این گناه مردم یمن است.

نقوی حسینی ادامه داد: تقصیر مردم یمن این است که نمی‌خواهند بیگانگان در امور آنها دخالت کنند. نمی‌خواهند عربستان هر موقع دلش بخواهد یمن را یکپارچه و یا تجزیه کند یا کسی را منصوب و آن را برکنار کند. آنها می‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند و این تقصیر مردم یمن است.حرکت ملی انقلابی وحدت بخشی در یمن آغاز شده و این حرکت به رژیم آل سعود و آمریکایی‌ها که همیشه در این سرزمین مداخله کردند برخورد، چرا که آمریکا خود را کدخدا می‌داند و فکر می‌کند هرجای دنیا قرار است اتفاقی بیفتد باید آمریکا در آن نقش و سهم داشته باشد و اگر حرکتی خارج از مدار آمریکایی اتفاق بیفتد، ضد بشریت، علیه انسانیت و تروریسم و خشونت طلبی است. لذا به آمریکا، رژیم آل سعود و صهیونیست‌ها برخورد که یک بار دیگر در سرزمینی از جهان اسلام انقلابی به وقوع پیوست که مردم سالاری دینی را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مثلث صهیونیسم، آمریکا و آل سعود شکل گرفت که چرا این ملت یمن می‌خواهد هویت ملی خود را حفظ کند و استقلال خود را به دست بیاورد و به اتکای به یکپارچگی ملت خود و همه قبایل و طوایف حکومت مردم سالار به روی کار بیاورد. مثلث آمریکا و همپیمانانش، صهیونیست‌هاو رژیم آل سعود در مقابل حرکت‌های ملی مردم یمن شکل گرفت و تهاجمات به این ملت آغاز شد. ملتی که علیه یک دیکتاتور خونخوار به پا خواست و دیکتاتور را از کشور خودشان فراری دادند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از اینکه این حرکت توسط ملت یمن آغاز شد، عربستان تهاجمات خود را آغاز کرد و نزدیک به دو ماه مردم بی‌پناه یمن و زنان و کودکان بی پناه تحت شدیدترین تجاوزات به حملات نظامی قرار گرفتند و در این تهاجمات از پیشرفته‌ترین سلاح‌های متعارف و غیرمتعارف استفاده شد و آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان یمن را به دست رژیم آل سعود به یک آزمایشگاه سلاح‌های غیرمتعارف و متعارف خودشان تبدیل کردند.

نقوی حسینی با بیان اینکه امروز در یمن سلاح‌هایی به کار برده می‌شود که گاهی در شناخت این سلاح‌ها مبهوت می‌مانیم، خاطرنشان کرد: این سلاح‌ها برای اولین بار است که در یک جنگ به کار گرفته می‌شود و ما نمی‌دانیم که این سلاح شیمیایی، انفجاری یا حرارتی است؟ امروز این مثلث جنایتکار از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها برای کشتار مردان و زنان و کودکان استفاده می‌کند که هیچ چیز برای دفاع ندارند.

وی یادآور شد: طی دو ماه گذشته نزدیک به 4 هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند و اغلب آنها زنان و کودکان هستند. 7 هزار نفر در یمن مجروح شدند و این مجروحان جنگی بهداشت، درمان، بیمارستان و پزشک ندارند. همین مردم مجروح شهید داده چنان مومن، استوار، انقلابی و مقاوم هستند که عصبانیت رژیم آل سعود، آمریکا و اسرائیل را بیشتر برمی‌انگیزد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: به عیادت یک پدر شهید رفتم. 5 فرزند او یکجا در نمازجمعه شهید شده بودند وتمام پوست خودش نیز سوخته بود و با همان حالت می‌گفت ما تا مرگ رژیم آل سعود می‌ایستیم و تا نابودی آمریکا می‌ایستیم و رژیم صهیونیستی را نیز نابود می‌کنیم. این باعث اقتدار ملت یمن و ذلت رژیم آل سعود است.

نقوی حسینی با اشاره به آماری درباره خسارت‌های وارد شده به یمن گفت: تا امروز 900 مکان عمومی در یمن با خاک یکسان شده است؛ مکان‌هایی که آب شرب و برق تأمین می‌کنند وخدمات بهداشت و درمان ارائه می‌کنند.امروز فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است.

وی خطاب به نهادهای بین المللی و جامعه جهانی گفت: ای جامعه جهانی، ای نهادهای بین المللی که برای اعدام یک قاچاقچی و قاتل علیه کشورها بیانیه صادر می‌کنید؛ ای شورای امنیت سازمان ملل که برای تجاوز به کشورها مجوز صادر می‌کنید، امروز کجا هستید؟

ماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ای اتحادیه اروپا، شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای غربی همچون آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس که به نام مبارزه با تروریسم و حفظ حقوق زنان و کودکان بیانیه صادر می‌کنید، کجا هستید؟ پس تحریم‌ها چه شد و مجوزها، بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها چه شد؟ چرا سکوت کرده‌اید و چرا تجاوزات را تأیید می‌کنید؟

نقوی حسینی اظهار داشت: رژیم آل سعود در حیات خلوتش شاهد حرکت آرام انقلابی منطقی تحت عنوان انصارالله بوده و هست. رژیم آل سعود که بیش از یکصد سال با حکومت موروثی، طایفه‌ای، مرتجع و پلیسی بر یک ملت حکومت می‌کند و نه از آنها رأی می‌گیرد و نه حقوق بشر و شهروندی آنها را رعایت می‌کند، نمی‌تواند حاکمیت یک حکومت مردم سالار متکی بر آرای ملت و ارزشهای دینی را تحمل کند.

وی تأکید کرد: رژیم آل سعود می‌داند که اگر ملت یمن با وحدت و یکپارچگی ملی بتوانند حکومت مردم سالار دینی را در یمن مستقر کنند، پایه‌های حکومت سنتی، موروثی و طایفه‌ای آل سعود فروخواهد ریخت و از این نگران هستند و تمام توان خود را گذاشته‌اند که جلوی این حرکت را بگیرد. ملت یمن را به خاک و خون می‌کشند تا خودشان تعیین سرنوشت نکنند و انقلاب مردم در آنجا به پیروزی نرسد. این اصل داستان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا، همپیمانان غربی آنها و صهیونیست‌ها پشت رژیم آل سعود هستند چرا که آنها هم از انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی و حکومت مردم سالاری دینی سیلی خوردند و دیگر تحمل نمی‌کنند که زیر گوش نوکر دست نشانده آنها در خاورمیانه حکومتی این‌چنینی به قدرت برسد.

نقوی حسینی درباره وظایف ملت ایران گفت: ملت ایران یکپارچه ایستاده تا از ملت یمن دفاع کند. برای حمایت خود منتظر مجوز هیچ نهاد بین المللی و سازمان و ارگان بین المللی نیست. ملت ایران در کشورها مداخله نمی‌کند، بلکه ما به ملت یمن کمک‌های بشردوستانه می‌کنیم. اگر مداخله می‌کردیم که عربستان سعودی در همان هفته اول محو بود.

وی افزود: اینکه می‌گویند ایران دخالت می‌کند، خوب می‌دانند که اگر ایران تصمیم بگیرد دخالت کند، از رژیم آل سعود چیزی باقی نمی‌ماند. اما ما کمک بشردوستانه می‌کنیم و تحت تأثیر تهدیدات و فشارها نیز قرار نمی‌گیریم و کشتی نجات نیز با این هدف حرکت خود را آغاز کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کشتی نجات سینه تهدیدات را خواهد شکافت و به ملت یمن خواهد رسید و در این مسیر می‌بینید که چه بازی‌هایی به راه انداخته‌اند. قدرت‌های سلطه گر بدانند که ما کشتی نجات را به مردم یمن می‌رسانیم و با همکاری با سازمان‌های بشردوستانه بین المللی کمک ها را به دست مردم یمن می‌رسانیم و به هیچ قدرتی اجازه نمی‌دهیم که کشتی نجات ما را بازرسی کند و این کشتی راه خود را ادامه خواهد داد.

نقوی حسینی با بیان اینکه مگر ما در این کشتی چه چیزهایی می‌بریم خاطرنشان کرد: ما غذا، آب و دارو در این کشتی حمل می‌کنیم. مردم یمن از همه این امکانات محروم هستند. شما که ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارید آیا نمی‌بینید که در جلوی چشمانتان کودکان مظلوم با پوست سوخته، دست و پای قطع شده و شکم‌های پاره شده جان می دهند؟ اینها بشر نیستند؟ آیا فقط شما انسان هستید؟ ما تیم پزشکی می‌فرستیم و به آنها کمک دارویی می‌رسانیم. پس انسانیت و بشریت کجاست؟ ما راهمان را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: جامعه جهانی، نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر، مدعی مبارزه با تروریسم وحقوق انسانی باید برای پایان دادن به این تجاوزات ناجوانمردانه یک پارچه به میدان آیند و از این سیاست دوگانه، مزورانه مکرآلود دست بردارند و باید تجاوزات به یمن پایان بخشیده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از پایان یافتن تجاوزات به یمن باید بستر لازم برای گفتگوی یمنی یمنی آغاز شود و هیچ قدرت سلطه گری حق ندارد که در امور داخلی یمن دخالت کند و باید گروه‌های داخلی یمن و گروه‌هایی که به ملت خود خیانت نکردند، خودشان مشکلشان را حل کنند و قدرت‌های سلطه گر حق مداخله در امور یمن را ندارند.

نقوی حسینی ادامه داد: باید بستر کمک رسانی به مردم یمن به هر شکل ممکن از سوی همه نهادهای بشردوست فراهم شود و جمهوری اسلامی معتقد است که باید نهادهای حقوقی و کانون‌های حقوقدانان مستقل جهان بر میزان خسارات و جنایت‌های یمن، کار کند و تلاش کند که میزان خسارات را ارزیابی کند. و زمینه محاکمه رژیم آل سعود را به عنوان جنایت کار جنگی فراهم کند.

وی ضمن ارائه دو توصیه به رژیم آل سعود خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود باید از سرنوشت صدام درس بگیرد. آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس به صدام چراغ سبز نشان دادند و صدام 8 سال به ایران حمله کرد و از همه سلاح‌های آنها استفاده کرد و بعد از 8 سال که مقاومت ملت ایران به گوش صدام سیلی زد، همین آمریکا به عراق حمله کرد و صدام را با مفتضح ترین روش به گور فرستاد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خطاب به رژیم آل سعود یادآور شد: رژیم آل سعود، سرنوشت شما همین خواهد بود. امروز به شما کمک می‌کنند که به ملت یمن حمله کنید ولی فردا این آتش دامن شما را خواهد گرفت و مفتضح خواهید شد.

نقوی حسینی خطاب به رژیم آل سعود افزود: شما جایگاه خود را در جهان اسلام از دست داده‌اید و شما خادم حرمین شریفین در چشم مسلمانان نیستید بلکه شما خائن حرمین شریفین هستید.

وی ضمن توصیه به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور گفت: تیم مذاکره کننده در مقابل ما دشمن ایستاده است، دشمن خونخواری که مسلمانان را به خاک و خون می‌کشد. اینها کینه ورز هستند و مکرآلود حرکت می‌کنند و سیاست دوگانه دارند و نسبت به ملت ما خصم دارند. پس اجازه ندهید که به عظمت، هیبت و عزت ملت ایران جسارت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مذاکرات سرداری کنید و فرمان برداری نکنید؛ این ملت بزرگ پشت سر شما است. ما برای توافق خوب وارد میدان شده‌ایم. ملت ایران به غیر از توافق خوب به هیچ توافقی امکان امضا نخواهد داد.

نقوی حسینی  درباره ویژگی‌های توافق خوب گفت: توافق خوب توافقی است که حقوق هسته‌ای ملت ایران در آن تمام و کمال حفظ شود؛ حق تحقیق و توسعه ملت ایران در علوم هسته‌ای باید حفظ شود؛ باید بازرسی‌ها، کاملاً در چارچوب آژانس و مقررات بین المللی و نه فراتر از آژانس پذیرفته شود و تحریم‌ها باید یکجا بلافاصله بعد از توافق لغو شود. در غیر این صورت ملت ایران اجازه نمی‌دهد که توافقی صورت گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: من به عنوان نماینده مجلس به ملت ایران اطمینان می‌دهم که مجلس شورای اسلامی در پی تهیه طرحی جامع است. طرحی که بتواند از همه حقوق ملت ایران حراست کند و نمایندگان مجلس اجازه نخواهد داد توافقی به ضرر ملت ایران امضا و اجرا شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۵
یاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی