زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران وب سايت ختم قرآن مجيد
< سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

مبارز کلیپ

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۳ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

مهار اسرائیل با ابزاری قدرتمندتر از بمب اتم

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۲ ب.ظ

با بررسی مواضع مقامات کاخ سفید؛

برآورد مواضع مقامات آمریکایی در طول روزهای اخیر نشان می دهد که هم پیمانی حزب الله لبنان با جمهوری اسلامی کارکردی به مراتب بیشتر از بمب اتمی برای تهران در بر داشته است.

مهار اسرائیل با ابزاری قدرتمندتر از بمب اتم

گروه بین الملل فرهنگ نیوز، مروری بر سیاست های اعلامی کاخ سفید در عرصه بین المللی در طول چند دهه اخیر نشان می دهد که کمتر زمانی به مانند این روزها، دولت ایالات متحده آمریکا و شخص رئیس جمهور تحت فشار لابی های قدرتمند یهودی، رژیم اسرائیل و کنگره این کشور بوده است، فشارهایی که عمدتا نشات گرفته از سیاست کاخ سفید در قبال مسئله هسته ای ایران می باشد.

اختلاف میان کاخ سفید و لابی های قدرتمند رو به فزونی گرفته است. برآورد سخنان روزهای اخیر اوباما و مسئولین دیپلماسی اش نشان از اظهارات ملتمسانه او و تیم اش برای جلب رضایت نمایندگان و مردم آمریکا دارد، امری که سابقه اندکی در طول تاریخ ایالات متحده آمریکا دارد. رئیس جمهور آمریکا مدام با توجیه توافق اتمی حاصل شده با ایران تلاش دارد تا این گونه القا نماید که تنها جایگزین طرح فوق جنگ می باشد. رئیس جمهور آمریکا در سخنان روز گذشته اش منتقدان توافق در کنگره را به سیاسی کاری متهم کرده و گفت همان تفکری که به جنگ عراق منجر شد، که در بسیاری از موارد توسط همان افراد هم بیان می شود، الآن در تلاش است که جلوی اجرای توافق را بگیرد.  اوباما گفت مدام این را تکرار می‌کنند که این توافق بدی است و باید توافق بهتری به دست می‌آوردیم. کسانی که چنین حرف‌هایی می‌زنند یا نسبت به ایران جاهلند یا با مردم آمریکا صادق نیستند، در واقع نه حکومت ایران و نه اپوزیسیون و مردم ایران حاضر به تعطیل حاکمیت ملی خود نبوده‌اند.

اوباما در سخنرانی روز گذشته خود از مردم آمریکا خواست بر نمایندگان کنگره جهت پذیرش توافق هسته ای با ایران فشار وارد نماید.

با وجود تمامی تلاش های تیم دیپلماسی اوباما برای تثبیت توافق هسته ای، بنیامین نتانیاهو هم چنان تمام هم و غم خویش را برای عدم تصویب آن به کار می برد. نکته جالب توجه آن که در طول گفتگوهای اخیر اوباما، جان کری، وندی شرمن و سایر مسئولین دیپلماسی آمریکا با مخالفین توافق یاد شده مدام از حزب الله لبنان و موقعیت آتی این گروه پس از توافق هسته ای یاد می شود، امری که نشان از حیرت و نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت مقاومت در منطقه داشته، قدرتی که می توان آن را برای جمهوری اسلامی به عنوان مهم ترین متحد و پشتیبان حزب الله فراتر از آن چه توسط دشمنانش بمب اتمی می نامند دانست، قدرتی که ضمن بالا بردن توان بازدارندگی ایران در منطقه می توان آن را حافظ منافع ملی ایران ارزیابی نمود

موشک باران تل آویو

روز نبائوم از سران یهودیان در آمریکا چند روز پیش به نقل از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نقل کرد که گفته است در صورت شکست مذاکرات هسته ای با ایران و پس از آن حمله نظامی به پایگاه های اتمی این کشور، تل آویو پایتخت اسرائیل هدف حملات موشکی حزب الله قرار می گرفت.

قدرت موشکی حزب الله بارها امنیت اسرائیل را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنبائوم یکی از رهبران یهودیان آمریکا که شامگاه سه شنبه 4 اوت با اوباما در کاخ سفید دیدار کردند، به رادیو اسرائیل گفته است که رئیس جمهوری آمریکا به طور مفصل از پیامدهای به کار گیری گزینه نظامی و حمله به پایگاه هاه های اتمی ایران در صورت رد توافق هسته ای تهران و قدرت های جهان سخن گفت.

روز نبائوم که از اعضای شورای ملی یهودیان و از اعضای حزب دموکرات است، از اوباما نقل کرد که گفته است: «اقدام ایالات متحده آمریکا در حمله به پایگاه های اتمی ایران، این کشور را به سمت جنگی فراگیر با آمریکا سوق می داد... علاوه بر آن حمایت بیشتری از این کشور از تروریسم را می دیدید و موشک های حزب الله بر تل آویو سرازیر می شد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی صراحتا بر تداوم حمایت های مالی و نظامی ایران از حزب الله لبنان اذعان داشته است.

کسب حمایت یهودیان آمریکا و اسرائیل اولویت ویژه ای برای باراک اوباما جهت تثبیت توافق هسته ای در جامعه آمریکا محسوب می شود. اظهارات این عضو بلندپایه یهودی حزب دموکرات به وضوح نشان می دهد که چگونه جنبش حزب الله بسان ابزاری برای جمهوری اسلامی تا کنون مانع از حمله نظامی آمریکا به ایران شده است.

اذغان به ناتوانی در ایزوله مقاومت

اوباما که چهارشنبه ۱۴ مرداد (۵ اوت) در یک سخنرانی در دانشگاه امریکن در واشنگتن از توافق جامع اتمی میان ایران و شش قدرت جهانی دفاع می کرد در پاسخ به دریافت حمایت مالی احتمالی حزب الله پس از انتقال مقادیری از پول های کشور حاصل از توافق هسته ای که مدام از سوی منتقدینش مطرح می شود گفت: « ایران همیشه راهی پیدا کرده است که از گروه‌هایی مثل حزب الله لبنان حمایت کند.» این امر نشان می دهد که تحریم های نظامی و مالی بر علیه ایران و حزب الله تا کنون در ممانعت از انتقال کمک های مالی و تسلیحاتی به حزب الله موثر نبوده است. اوباما در این سخنرانی از نمایندگان کنگره آمریکا خواست که بدون در نظر گرفتن ملاحظات حزبی، به توافق هسته ای رأی بدهند.

بنیامین نتانیاهو بزرگترین مخالف توافق نامه هسته ای در سطح جامعه ی بین المللی است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در پاسخ به گولدبرگ که از او پرسیده بود آیا می توانید با این توافق مانع از ارسال راکت از ایران به سوی حزب الله شوید گفت: «در هر حال ما این کار را می کنیم. همین الان این کار را می کنیم، قبلا این کار را کرده ایم.»

گولدبرگ مجددا پرسید که شما مانع ارسال راکت از ایران به حزب الله می شوید؟ و کری در پاسخی از روی استیصال گفت: «اگر ببینیم جلوی آن را می گیریم، اسرائیل آن ها را هدف قرار می دهد. اگر اسرائیل آن ها را ببیند، راکت ها را بمباران می کند. و البته ما بیشتر در این مسئله مداخله خواهیم کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت ما تلاش های مان را در این خصوص دو برابر خواهیم کرد.

اوباما در سخرانی دیروز: «بنیامین نتانیاهو اشتباه می‌کند. وظیفه من این است که بنا به آنچه درست می‌دانم عمل کنم، ولو اینکه با متحد نزدیکمان اسرائیل موقتا اختلاف نظر داشته باشیم

برآورد تحولات منطقه و اذعان مکرر مقامات ایرانی، اعضای حزب الله و حتی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که با وجود تمامی تدابیر اتخاذ شده در این باره، به مرور بر میزان زرادخانه های موشکی حزب الله و برد آن ها افزوده شده است. آمریکایی ها در پاسخ به رهیافت های شان جهت ممانعت از ارسال کمک های مالی و نظامی به حزب الله پس از وضع توافق صرفا به بیان کلیاتی واهی بسنده نموده اند. هم چنان که وندی شرمن در جلسه کمیته بانکی سنا روز گذشته گفت که دولت آمریکا به تلاش برای محدود کردن فعالیت های حماس و حزب الله و جلوگیری از مسلح شدن آن ها ادامه خواهد داد. خانم شرمن در جلسه روز گذشته مدعی شد که این توافق بهترین توافق برای آمریکا، برای اسرائیل و برای همه جهان است. طرف‌های مذاکره تصمیم‌های سختی گرفته‌اند تا به این توافق برسند. بیان اظهارات فوق نشان می دهد که به باور مقامات کاخ سفید وضع این توافق به مراتب می تواند منافع اسرائیلی را تامین نماید تا بمباران مراکز هسته ای ایران، چرا که مبادرت به این امر منطقه را به آشوب کشیده و لطمات جبران ناپذیری را به منافع آمریکا و اسرائیل تحمیل خواهد نمود.

حزب الله لبنان را می توان از بزرگترین و منسجم ترین متحدین ایران در منطقه دانست.

اوباما در سخنرانی روز گذشته اش در واشنگتن صراحتا به این موضوع اشاره کرده و گفت: «انتخابی که ما داشته‌ایم بین دو گزینه بوده است: بین دیپلماسی و بین شکلی از جنگ». رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: «حمله نظامی تنها برای چند سال برنامه هسته‌ای ایران را عقب می‌راند که مدتش کمتر از دوره‌های محدودیت توافق فعلی بود. علاوه بر این در نتیجه چنان حمله‌ای بازرسی‌ها کم می‌شد و ایران برنامه‌اش را مخفیانه‌تر پیش می‌برد.» رئیس جمهور آمریکا اذعان داشت که جنگ به ویژه در خاورمیانه آسان نیست.

برآیند سخنان فوق نشان می دهد که بر خلاف برخی ادعاها به خصوص از سوی معارضین داخلی که مدام حمایت از حزب الله را عاملی در راستای تضعیف منافع ملی می پندارند، چگونه این جنبش و قدرت گیری فزاینده آن توانسته است میزان مخاطرات امنیتی بر علیه کشور را کاسته و بسانی بازویی برای جمهوری اسلامی در کنار مدیترانه و سرزمین های اشغالی به ایفای نقش بپردازد. فارغ از ضدیت ایدئولوژیک جمهوری اسلامی با ایالات متحده آمریکا، تجربه نشان داده که

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی