زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران وب سايت ختم قرآن مجيد
< سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

مبارز کلیپ

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۳ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

لاف در غریبی

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ب.ظ

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عیدفطر با اشاره به رجزخوانی مقامات آمریکایی در این روزها و اشاره به حرف رئیس‌جمهور آمریکا مبنی‌بر توان نابود کردن ارتش ایران فرمودند: «قدیمی‌های ما به این‌گونه حرف‌ها» «لاف در غریبی» می‌گفتند.»

لاف در غریبی مربوط به یکی از ضرب المثل های قدیمی است که این مثل به افرادی گفته می‌شود که با وقاحت در حضور کسانی که به خوبی از سوابق آنها خبر ندارند، لاف می‌زنند. 

در رابطه با این ضرب المثل داستان های مختلفی وجود دارد اما مشهورترین آن مربوط به لغات و ضرب المثل های کاشانی تألیف حسن عاطفی است که در رابطه با داستان این ضرب المثل می نویسد: «درباره فرد بی شخصیتی گویند که در جایی که او را نشناسند، گزافه گویی کند و لاف بیهوده زند که من چنین و چنانم، در چنین وضعی به او می گویند: لاف در غربت و ... چون لاف در غربت باعث رسوایی او نمی شود، همچنان که صدای ناهنجاری است که به هنگام چکش کاری مسگران شنیده نمی شود و فرد را شرمنده نمی سازد.»


معظم‌له در ادامه فرمایشات خود با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکایی‌ها، خطاب به مقامات آمریکایی تأکید کردند: «ما از هیچ جنگی استقبال نمی‌کنیم، ما به هیچ جنگی مبادرت نمی‌کنیم، اما اگر جنگی اینجا اتفاق بیفتد، آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد، آمریکای متجاوز و جنایتکار است.»آیا بین ایران و آمریکا جنگی رخ خواهد داد؟ به این پرسش نمی‌توان پاسخ قطعی و روشن‌ «آری» یا «نه» داد؛ ولی آنچه می‌توان گفت و با ایستادگی بر آن، می‌توان آن را اثبات کرد، ناتوانی و جرئت نداشتن ایالات متحده در حمله نظامی به ایران طی سال‌های گذشته‌ است. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها طی یک دهه گذشته، بارها و بارها جمهوری اسلامی ایران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند، ولی به دلیل نگرانی‌های شدید از پیامدهای جنگ با ایران، از عملی کردن تهدیدات خود منصرف شده‌اند. نگرانی‌های مقامات آمریکایی از پیامدهای یک جنگ احتمالی با ایران، پس از شکست‌های آمریکا در افغانستان و عراق و رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه به‌شدت افزایش ‌یافته است، بر اساس این، مقامات ایالات متحده تنها راه‌حل موضوع هسته‌ای ایران را، راه دیپلماتیک اعلام کردند. پس از بیانیه لوزان، آقای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد، نه جنگ و نه تشدید تحریم‌ها، هیچ‌کدام نمی‌تواند ایران را تسلیم کند و صنعت هسته‌ای آن را از بین ببرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی