زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران وب سايت ختم قرآن مجيد
< سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

مبارز کلیپ

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۳ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

چالش هسته‌ای

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ب.ظ

مدیر مسئول کیهان در جمع انبوه فعالان فرهنگی سیاسی استان مازندران:

چالش هسته‌ای از نگاه آمریکا کلید براندازی است


چالش 12 ساله‌ هسته‌ای فقط تابلوی هسته‌ای دارد اما موضوع آن هسته‌ای نیست. ایران در پی توافق مطلوب است ولی آمریکا در این چالش کلید براندازی جمهوری اسلامی ایران را جستجو می‌کند و به همین علت با اطمینان کامل می‌توان گفت که توافق هسته‌ای محال است.

مدیرمسئول کیهان با اشاره به هویت ظلم‌ستیز اسلام ناب و ماهیت خونریز و غارتگر آمریکا نتیجه گرفت که تقابل سی‌وهفت ساله ایران و آمریکا از هویت متضاد آنها ریشه می‌گیرد و این دو خط موازی هرگز به هم نمی‌رسند و اظهار داشت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که این دو گفتمان هیچ‌وقت با هم آشتی نمی‌کنند ترجمان همین واقعیت است نه آن که یک برداشت ذوقی و استعاره در ادبیات باشد. وی در ادامه گفت؛ میدان درگیری ایران و آمریکا را فقط از این زاویه می‌توان به ارزیابی نشست و با نگاه از همین زاویه است که حضرت آقا به تیم مذاکره‌کننده توصیه می‌کنند در جریان مذاکرات فراموش نکنند که با دشمن مذاکره می‌کنند و فریب لبخندهای آنان را نخورند و یا حضرت امام(ره) تاکید می‌فرمایند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

ساری- خبرنگار کیهان:

به گزارش خبرنگار کیهان از ساری، حسین شریعتمداری صبح پنج‌شنبه در همایش «فرصت‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی» که با حضور هزار و چندصد نفر از فعالان سیاسی و فرهنگی استان مازندران در حسینیه عاشقان کربلای ساری برپا شده بود گفت؛ ابتدا باید مختصات نقطه‌ای را که در آن ایستاده‌ایم، ترسیم کنیم تا در جغرافیای آن علت درگیری بی‌وقفه ایران اسلامی با آمریکا قابل فهم باشد و در غیر این صورت بعید نیست که در میدان دشمن به بازی گرفته شویم.
مدیرمسئول کیهان با اشاره به هویت ظلم‌ستیز اسلام ناب و ماهیت خونریز و غارتگر آمریکا نتیجه گرفت که تقابل سی‌وهفت ساله ایران و آمریکا از هویت متضاد آنها ریشه می‌گیرد و این دو خط موازی هرگز به هم نمی‌رسند و اظهار داشت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که این دو گفتمان هیچ‌وقت با هم آشتی نمی‌کنند ترجمان همین واقعیت است نه آن که یک برداشت ذوقی و استعاره در ادبیات باشد. وی در ادامه گفت؛ میدان درگیری ایران و آمریکا را فقط از این زاویه می‌توان به ارزیابی نشست و با نگاه از همین زاویه است که حضرت آقا به تیم مذاکره‌کننده توصیه می‌کنند در جریان مذاکرات فراموش نکنند که با دشمن مذاکره می‌کنند و فریب لبخندهای آنان را نخورند و یا حضرت امام(ره) تاکید می‌فرمایند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. شریعتمداری ادامه داد؛ حالا از این زاویه به خواسته‌های آمریکا در چالش هسته‌ای نگاه کنید، تبدیل فعالیت هسته‌ای کشورمان از فاز صنعتی و علمی به یک کاریکاتور عروسکی، توقف تحقیق و توسعه، حفظ سامانه تحریم‌ها و حتی افزایش آن، بازرسی از مراکز نظامی تحت فرمول من درآوردی PMD یعنی ابعاد احتمالی نظامی، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای، تحمیل یک رژیم بازرسی همه‌جانبه برای حداقل 25 سال و یا به قول ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، برای ابد و تازه تاکید بر این که در صورت موافقت ایران با تمامی این خواسته‌ها، نگرانی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی برطرف نمی‌شود بلکه ایران موظف است از حمایت نهضت‌های مقاومت اسلامی دست بکشد، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، ساختار اسلامی نظام را تغییر بدهد و ده‌ها خواسته مشابه دیگر. مدیرمسئول کیهان گفت؛ آمریکایی‌ها می‌دانند که با درایت رهبر انقلاب هیچیک از این خواسته‌ها برآورده نخواهد شد، حتی اگر به فریب و نیرنگ از تیم مذاکره‌کننده وعده‌هایی گرفته و تعهداتی را به آنان تحمیل کرده باشند. بنابراین پرسش آن است که چرا روی آنها اصرار می‌ورزد؟ اگر باور داشته باشیم که آمریکا با موجودیت ایران اسلامی در ستیز است، پاسخ را در توافق جستجو نخواهیم کرد بلکه به وضوح می‌توانیم رد پای پروژه براندازی را در آن ببینیم. با این توضیح که اگر بپذیریم، با دست خود سند براندازی، هر چند تدریجی نظام و غارت ثروت ملی را امضاء کرده‌ایم و اگر نپذیریم که نمی‌پذیریم و به قول حضرت آقا «هرگز اجازه نمی‌دهم»، چالش به درازا می‌کشد و حریف از ادامه چالش دو هدف موازی را دنبال می‌کند. اول؛ بهره‌گیری از تحریم‌ها به عنوان یک حربه جنگی برای فلج اقتصادی و دوم که از مورد اول با اهمیت‌تر است، تحقیر ایران اسلامی است. شریعتمداری گفت: آمریکا مذاکره و چالش را برای رسیدن به یک توافق نمی‌خواهد بلکه به مذاکره فقط برای مذاکره نیاز دارد.
مدیرمسئول کیهان به نظریه معروف سزار، امپراطور روم باستان اشاره کرد که می‌گفت؛ همه راه‌ها به روم ختم می‌شود و گفت؛ آمریکا چالش و مذاکره را برای مقابله با بیداری اسلامی نیاز دارد تا به سایر ملت‌های مسلمان القاء کند ایران اسلامی که الگوی شماست نیز سرانجام چاره‌ای جز تن دادن به مذاکره با ما نداشته است. مدیرمسئول کیهان افزود: حالا می‌توان به حکمت این دیدگاه حضرت آقا پی برد که بارها تاکید فرموده‌اند، مذاکرات فقط در مسئله هسته‌ای است و نه هیچ موضوع دیگر.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که غفلت امروز می‌تواند فردای فاجعه‌باری به دنبال داشته باشد گفت؛ اولین وظیفه توده‌های مسلمان و انقلابی آن است که جایگاه برجسته و نقش تعیین‌کننده خود را در مسائل داخلی و معادلات بیرونی بشناسند و توضیح داد که دشمن با بهره‌گیری از رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی و برخی از رسانه‌های آلوده داخلی، تلاش می‌کند فضای حاکم بر افکار عمومی را همسو با گفتمان ضدانقلابی و به قول حضرت آقا جاهلیت مدرن معرفی کند و افزود؛ باطل‌السحر این ترفند، حضور چشمگیر و تابلودار حزب‌الله در صحنه است.
توده‌های وفادار نباید برای اعلام حضور در صحنه و نمایش حجم انبوه و بی‌شمار خود منتظر 22بهمن و روزقدس و 9 دی باشند، بلکه بایستی از یکسو پرچم خود را همیشه برافراشته نگاه‌ دارند و از سوی دیگر پرچم دشمن که متأسفانه از طرف برخی نفوذی‌های رسانه‌دار بالا برده می‌شود را پایین بکشند. مدیرمسئول کیهان  گفت؛  باید صحنه جامعه را از مطالبات بر حق خود که تأمین‌کننده منافع مردم است آکنده کنیم، و به دشمن و دنباله‌های داخلی آن اجازه ندهیم با ترفندهای روانی، شمار اندک خود را فراوان جلوه دهند.
شریعتمداری افزود؛ شما صاحبان واقعی انقلاب هستید بنابراین بدون کمترین ملاحظه به مرفهین بی‌درد و نان به نرخ روزخورها فرصت سوءاستفاده ندهید، پادوهای دشمن باید عرصه را ترک کنند و نه صاحبان انقلاب. وی ادامه داد؛ از ناسزاگویی و ملامت‌های حریف چه داخلی و چه خارجی کمترین دغدغه‌ای به خود راه ندهید و مطالبات اسلامی و انقلابی که مطالبات اقتصادی و حفظ عزت مردم و نظام از جمله آنهاست را بی‌وقفه و مستند و مستدل اعلام کنید. چرا که جریان آلوده‌ای در پی آن است که دشمن را ابتدا با بزک کردن به عنوان رقیب جا بزند و سپس این رقیب را شریک معرفی کند و در نهایت فرش قرمز زیر پایش پهن کند. وی گفت؛ یکی از مشکلات امروز که نباید باعث فریب شود، هویت تغییریافته و استحاله شده برخی از خودی‌های سابق است. این افراد با تابلوی قبلی خود به صحنه می‌آیند ولی براساس هویت تغییریافته کنونی موضع‌گرفته و عمل می‌کنند، باطل‌السحر اینگونه سوءاستفاده‌ها همان فرمول گره‌گشای حضرت امام(ره) است که می‌فرمودند «میزان، حال فعلی افراد است.»
شریعتمداری در ادامه به پرسش‌های حاضران پرداخت و درباره گزینه نظامی گفت؛ این یک بلوف بزرگ و توخالی برای مرعوب کردن ماست، امروزه منطقه به ویترین شکست‌های پی در پی آمریکا و متحدانش در افغانستان، عراق، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و... تبدیل شده است. آمریکا به قول حضرت امام(ره) اگر قدرت مداخله نظامی داشت در انجام آن لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد و افزود البته اگر خدای نخواسته به آنچه در توافق لوزان ادعا شده است تن بدهیم، زمینه برای حمله نظامی آمریکا نیز آماده خواهد شد یعنی دقیقا برخلاف نظر کسانی که توافق را بازدارنده از حمله نظامی معرفی می‌کنند.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فردو گفت؛ ابتدا می‌گفتند تعداد سانتریفیوژها در فردو از 3000 به 1000 دستگاه کاهش یابد و امروزه درباره این تعداد نیز دبه کرده‌اند و می‌گویند به سانتریفیوژهای فردو، به جای اورانیوم گازهای نجیب مثل آرگون و زنون تزریق شود و گفت؛ انگار قرار است ده‌ها متر زیرزمین برویم که آب هویج بگیریم!
لزوم تغییر نگرش افرادی که
 توسعه را در گرو همکاری با غرب می‌دانند
حجت‌الاسلام سید عبدالحمید اشکوری هم در این اجتماع  با بیان اینکه استکبار تلاش دارد که از هر فرصتی ایران اسلامی را به چالش بکشد، اظهار کرد: دشمن به کمک نیروی داخلی و خارجی تلاش دارد که اساس نظام اسلامی را دچار تزلزل کند.
وی افزود: اقتصاد انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت داخلی قابل توسعه است، ایران اسلامی به‌دلیل داشتن ظرفیت‌های پیدا و پنهان توان رفع نیازمندی‌های خویش را دارد. استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه برخی نگاه‌ها در کشور وجود دارد که فکر می‌کند توسعه ایران اسلامی در گروی همکاری با غرب است، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا نگرش افرادی که با این نگاه خواستار حفظ نظام هستند، تغییر کند.
وی بیان کرد: برای توسعه کشور نیاز است که منافع ملی تأمین شود و اقتدار نظامی ایران اسلامی با نگاه دومی که در کشور وجود دارد، امکان تأمین وجود ندارد.
اشکوری خاطرنشان کرد: در طول تاریخ قراردادهای بین دولت‌ها حاکم بر کشور با برخی از کشورهای غربی منعقد که در کشور این قراردادها به‌عنوان قرارداد ننگین مشهور است.
وی گفت: این قراردادها می‌تواند تجربیاتی خوبی باشد برای افرادی که فکر می‌کنند توسعه ایران اسلامی با غربی‌ها امکان‌پذیر است.
 تلاش برای مقابله با لیبرال‌ها و سکولارها
همچنین حجت‌الاسلام علی‌اصغر شکروی در همایش فرصت‌ها و چالش‌های گفتمان انقلاب اسلامی که در حسینیه عاشقان برگزار شد، گفت: باید با شناسایی و بررسی گفتمان انقلاب اسلامی آسیب‌ها را رفع کرد.
مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: آنچه انگیزه اصلی تاسیس این دفتر در سال 79 شد، احساس مسئولیت و تکلیف بزرگ بود که شاهد بودیم بعد از رحلت امام (ره) برخی مسئولان که سکان برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فضای رسانه‌ای کشور را به‎دست گرفتند، زاویه‌های خطرناکی گشودند و درصدد ایجاد انحراف در اهداف انقلاب و سیره نظری و عملی امام خمینی (ره) بودند.
وی با بیان اینکه در آن شرایط سخت دفتر پژوهش‌های فرهنگی آغاز به کار کرد، ادامه داد: این موسسه تلاش کرد دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی را شناسایی، سامان‎دهی و با یکدیگر مرتبط کند تا این نیروهای عظیم اما پراکنده بتوانند حول محور ولایت، فعالیت‌های خود را انسجام بخشیده و به مقابله با افکار سکولار و منورالفکرهای لیبرال بپردازند.
 لوزان برگ تقلب آمریکا
مهرداد بذرپاش هم در این نشست با بیان اینکه لوزان، سند مادر ژنو است اما 9 بند آن با ژنو مغایرت دارد، تصریح کرد: هر آنچه درباره فکت‌شیت آمریکایی شنیدیم درست است و نشست لوزان، همان برگ تقلب آمریکا است و در حالی که با انتشار فکت‌شیت آمریکایی، از وزارت خارجه کشور تقاضا کردیم این موضوع را تکذیب کنند اما گفتند ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. بذرپاش با بیان اینکه رهبری با اعلام موضع در مقابل بازجویی کشورهای عضو آژانس از فرزندان این سرزمین، گفت: مقام معظم رهبری موضوع بازجویی دشمن را در نطفه خفه کردند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به این مذاکرات نیاز دارد، ادامه داد: جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر دشمنی با ایران اتفاق نظر دارند اما در برخورد با ایران دو تفکر متفاوت دارند و این توافق از توافقات ایده‌آل برای اوباما است تا بگوید مسائل هسته‌ای ایران را بدون لشکرکشی و شلیک حتی یک گلوله، متوقف کردم.
 سخت‌ترین شکست نفاق در سال 88
همچنین در این نشست آیت‌الله محمود رجبی با اشاره به اینکه وقتی نفاق سازمان‌دهی می‌شود، پشت‌سر آن خدعه و نیرنگ نیز ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: این جریان با آگاهی مردم از بین می‌رود که نمونه آن در فتنه 88 دیده شد که این توطئه در کوتاه‌ترین مدت خنثی شد و این موضوع معلول بصیرتی بود که در جامعه به‌وجود آمد. قائم‌مقام موسسه آموزشی‌پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در فتنه 88 جریان نفاق سخت‌ترین شکست را دریافت کرد و این مسئله به‌دلیل بالا رفتن سطح آگاهی مردم رقم خورد، اضافه کرد: جریان نفاق تلاش دارد که در حاکمیت ورود پیدا کند، نمونه آن را در طول تاریخ اسلام و پس از آن در انقلاب اسلامی ایران نیز شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نخستین گروهی که دست به اسلحه بردند منافقان بودند و در کنار آنها سایر گروه‌ها به مبارزه مسلحانه روی آوردند و نفاق این فرصت را فراهم کرده بود، گفت: همه فعالان فرهنگی وظیفه دارند در مسیر تقویت ایمان و مبارزه با شرک و کفر فعال شوند و اگر این دو مؤلفه را در نظام تقویت کنیم می‌توانیم در برابر آسیب‌های داخلی نظام را مصون‌ نگه داشت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۲
یاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی