زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران وب سايت ختم قرآن مجيد
< سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

مبارز کلیپ

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۳ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

اعترافات عباس‌ یزدان‌پناه

سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۵۳ ب.ظ

اعترافات عباس‌ یزدان‌پناه

فیلم منتشرنشده‌ای از اعترافات بسیار مهم عباس‌ یزدان‌پناه درباره “م.ه.”

 

مهدی هاشمی

همچنین برای دانلود این فیلم می‌توانید از این لینک استفاده کنید(لینک دانلود)

در سال ۹۲ و آن‌هم در ایام رسیدگی به پرونده کرسنت در لاهه و درست هنگامی که قرار بود با شهادت در دادگاه گره کور این پرونده علیه ایران را باز کند، خبر ناپدید شدنش همه را شوکه کرد، او عباس یزدان‌پناه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، عباس یزدان‌پناه یزدی یک ایرانی تبعه انگلیس است که با انتشار خبر ربوده شدن و سپس کشته شدنش بار دیگر افکار عمومی را  متوجه فضای مخوف باندهای بزرگ مفاسد و تبهکاران کلان اقتصادی نمود. پیش از این رسانه‌های جهان او را  جعبه سیاه مافیای اقتصادی در ایران توصیف می‌کردند. و هنوز هم معتقدند که او  حلقه مفقوده بسیاری از پرونده‌های پیچیده رشوه خواری و فساد به‌خصوص در حوزه نفتی است. با این اوصاف، در سال 92 و آن‌هم در ایام رسیدگی به پرونده کرسنت در لاهه و درست هنگامی که قرار بود با شهادت در دادگاه گره کور این پرونده علیه ایران را باز کند، خبر ناپدید شدنش همه را شوکه کرد.

هرچند حداقل همسرش پس از ماه‌ها جستجو معتقد است که عباس یزدان‌پناه کشته شده است.

حال یک سؤال به‌شدت ذهن‌ها را درگیر کرده است؛ چه‌کسی از کشته شدن عباس یزدان‌پناه سود می‌برد؟

عباس یزدان‌پناه یزدی فرزند افراسیاب متولد 1348 در شهرستان سیرجان، از سالهای دبیرستان و دانشگاه یکی از نزدیک‌ترین افراد به مهدی هاشمی بوده و همیشه نامش کنار  مهدی هاشمی آمده است. یزدان‌پناه خود می‌گوید: "ما دوستی خیلی عمیقی در راهنمایی و دبیرستان داشتیم. من دانشکده فنی مخابرات قبول شدم، رتبه خوبی آورده بودم و باز از دست تقدیر و قضا مهدی هم در همین رشته قبول شد و ما در یک رشته و دانشکده و دانشگاه باز هم با هم همکلاس بودیم".

عباس یزدان‌پناه در سال 79 به‌نیابت از مهدی هاشمی شرکتی به‌نام جبل را تأسیس می‌کند.  او خود در این باره می‌گوید: "در اوایل 1370 یک روز مهدی و آقای صداقت آمدند منزل ما، و به من گفتند شرکتی به‌اسم شرکت «جبل» تأسیس شده با عده‌ای سهامدار که تو مدیرعامل و سهامدار آنجا هستی. این‌طور که من بعدها مطلع شدم، این شرکت جبل شرکتی بود که با شراکت مهدی، مصطفی داودی و  عباس صداقت به‌عنوان شرکای ایرانی تشکیل شده بود و یک سرمایه گذار عرب خارجی به‌نام آقای شیخ حسن عنانی که اینها مشترکاً شرکت‌ها و حساب‌های بانکی را در خارج از کشور تشکیل داده بودند و چون احتیاج به یک شرکت هم در داخل کشور داشتند شرکت جبل را تأسیس کردند و هرکدام نماینده‌ای در این شرکت مشخص کردند که من نماینده از طرف مهدی [هاشمی] بودم و عباس صداقت و مصطفی داودی‌زاده هم برادرانشان را گذاشته بودند".

از شواهد امر پیداست که تلاش برای تنظیم قراردادهای بزرگی میان شرکت‌های چندملیتی با ایران و اخذ پورسانت بزرگترین کسب و کار شرکت جبل بوده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۸
یاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی