زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

زلال بصیرت (Clear insight )

«فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است » مقام معظم رهبری

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران وب سايت ختم قرآن مجيد
< سایت جامع فرهنگی
مذهبی شهید آوینی Aviny.com

مبارز کلیپ

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۲۳ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

تصویب جزئیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ ای + متن کامل طرح

تصمیم بزرگ تاریخی در خانه ملت برای امضای توافق خوب/تصویب جزئیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ ای + متن کامل طرح

بر اساس این مصوبه مجلس در ماده واحده این طرح مقرر شد در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، هرگونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر به صورت شفاف رعایت شود:

1- لغو تحریم‌ها به صورت یک‌جا و کامل باید در متن توافقنامه جامع درج شده و در روز اجرای تعهدات ایران انجام شود.

2- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است. باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

3- هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره 1- بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

** (اصل 77 قانون اساسی: عهدنامه‏‌ها، مقاوله‏‌نامه‏‌ها، قراردادها و موافقت‏‌نامه‏‌های‏ بین‏‌المللی‏ باید به‏ تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.)

** (اصل 125 قانون اساسی: امضای‏ عهدنامه‌‌ها، مقاوله‏‌نامه‏‌ها، موافقت‏‌نامه‏‌ها و قراردادهای‏ دولت‏ ایران‏ با سایر دولت‌ها و همچنین‏ امضای‏ پیمان‏‌های‏ مربوط به‏ اتحادیه‏‌های‏ بین‏‌المللی‏ پس‏ از تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ با رئیس‏‌جمهور یا نماینده‏ قانونی‏ او است‏.)

تبصره 2 - وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر6 ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هر 6 ماه یک بار گزارش روند حُسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش می‌کند.

نمایندگان مجلس این ماده واحده و اجزای آن را با 213 رای موافق از مجموع 244 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

پس از قرائت جزئیات این طرح، علی لاریجانی آن را به رای نمایندگان مجلس گذاشت که در زمان اخذ رای وکلای ملت، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی دولت درخواست کرد تا با این طرح مخالفت کند اما لاریجانی اعلام کرد که در جریان رای‌گیری هستیم و نمی‌توانید سخنرانی کنید.

رئیس مجلس بر همین اساس تصریح کرد: ما می‌خواهیم مشکل کشور را حل کنیم اما نماینده دولت اینجا مخالفت می‌کند؛ نمایندگان رای خود را اعلام فرمایید.

پس از تصویب جزئیات این طرح، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن بهارستان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی